آرامش
آرامش

آرامش

جو گیر

معلم زبانم واسه خوهرش ازم کمک  گرفته بود

یه خانومی بود 12-13 ازم بزرگتر که دانشگاه علمی کاربردی کاردانی حقوق گرفت بعد کارشناسی

به سطح علمی ضعیف مثل تمام دانشجو هام تو دانشگاه علمی کاربردی

میخواست بخونه واسه قضاوت و وکالت

من واسش توضیح دادم که قضاوت رو با معدل بدون آزمون میتونم برم و فقط مصاحبه بدم اما دلم نمیخواد و تو مصاحبه رد میشم

و وکالتم چند بار امتحان دادم و قبول نشدم چون بسیار ریزبینانست سوال ها و باید عمیق مطالعه بشه

من یه مدرس دانشگاهی ام

قرار شد چون اصلا اصول فقه نخونده من واسش اصول فقه بگم

خیلی منم منم داشت که حالم رو بد میکرد اما کنترل میکردم خودم رو

بعد گفت من تجارت هم بلد نیستم اصلا

تجارت از حوزه های مورد علاقه منه

کتاب دومم در همین حوزه بود

ازم خواست بهش تجارت درس بدم درحالیکه میدونست خودم مشغول درسم واسه دکتری

بهش گفتم ببین خیلی وسیعه من بخوام کلش رو درس بدم زمان زیادی ازم میره(تو هم که بخاطر زمانم بم پول نمیدی،پولکی ام خودتونید خب زندگیم باید بچرخه چرخش)

بهم بگو با کدوم مبحث مشکل داری من تمرکز کنم رو اون مبحث

خیلی کلی گفت شرکتها

منم گفتم عزیزم ما این همه نوع شرکت داریم برو بخون بگو با کدوم مواد و کدوم شرکتها رابطت خوب نیست دیگه خبری ازش نشد

کاملا کسی که نمیخونه و میخواد تو بجاش بری منابع رو بخونی و واسش لقمه آماده بذاری دهنش مشخصه

تا زد و تو تکمیل ظرفیت هم دانشگاه غیر انتفاعی هم آزاد قبول شد

من گفتم غیر انتفاعی بهتره 

و با تکیه به حرف من رفت غیر انتفاعی

من تمام استاداش رو میشناسم استادام بودن

اوایل که خیلی سعی میکرد بگه استادا بدرد نمیخورن(نمیفهمم یه دانشجو با سطح علمی ضعیف که تاحالا هیچ دانشگاه خوبی ام نرفته چطوری چنین چیزی رو جرات میکنه بگه؟)

بعد که دید من از موضع ام کوتاه نمیام و از تمام استاداش با نیکی یاد میکنم و خودشم دیده من سوادم چقدر بیشتر از خودشه کوتاه آمده

حالا امروز مسج داد بیام چند لحظه در خونتون سوال دارم

سرما خوردم وسط درسم بودم حوصله نداشتم

جواب ندادم

نیم ساعت بعد زنگ زد

گفت واسه پروپوزالم سوال دارم

من گفتم باشه بیا

بعد تمام مدت یه جای بدی که بودم(زشته بگم کجا،اما خیلی از ادمها اونجا فکر میکنند) فکر کردم دانشجوی ترم 1رو چه به پروپوزال؟؟؟؟؟

از اونجا اومدم و لباس عوض کردم و چای گذاشتم که الان میرسه 

داشتم با مامان صحبت میکردم پشت خطیم شد گفت نمیرسم بیام

تلفنی برام توضیح داد فهمیدم واسه ارائه کلاسیشه

واسش توضیح دادم و گفتم استادتون حق داره باید بری پایان نامه و مقاله بخونی

بسسیار جو گیره 

موضوعش رو بهم گفت (میدونه من کار تحقیاتی ام انجام میدم پولی) گمانم منظورش بود واسش انجام بدم اما بدون پول منم نا مردی نکردم گفتم با موضوع تو من یه کتاب دارم دوست داری بیا بهت بد م ب خونیش

گفت کتابه واسه چه سالیه؟

نگاه کردم گفتم 81 گفت اوههههههههههه اون که دیگه منسوخ شده!!!!

گفتم دلبندم کتاب منسوخ نمیشه کتاب قراره به شما سرنخ بده تو اینترنت دنبال سرنخ باش اما کتاب همیشه اولین گزینت باشه

ما اون زمون با هر پروژه میرفتیم انقلاب و از آاقای شبرنگ کمک میگرفتیم 

بعد سرچ میکردیم لیست پایان نامه ها و میرفتیم میخوندیم

بعد فکر کردم این ارشدی که میگم  هیچی ازش یاد نگرفتم و بیخود بود و این همه باهاش بدم خدایی خیلی چیزا داشت واسم

من تمام مدت تحصیلم بابام ازم سوال میپرسیدن که بر نمیدانم خودم واقف بشم و جوگیر نشم

ازینا کسی انگاری سوال نپرسیده فکر میکنند حالا که دیگه به لطف وزیر علوم ارشدم قبول شدن علامه شدن

باشه علامه باشن اما به من کاری نداشته باشن اعصاب ندارم والا


نظرات 5 + ارسال نظر
مهندس دیوانه دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 00:20 http://jenin.blogsky.com

ای بابا ای بابا! اون بابا که تکلیفش با خودش مشخص نیست.

mariana شنبه 30 آبان 1394 ساعت 21:07 http://mariiana.blogsky.com

نه ایران نمیخام بمونم استادم هیچی بارش نیست نمیدونم

خب اگر میخوای بری حتما ای اس ای رو تو مجلات معتبر با ایمپکت فکتور مناسب چاپ کن و سرچ کن از الان واسه دانشگاهی که میخوای بری

آنا جمعه 29 آبان 1394 ساعت 11:42 http://aamiin.blogsky.com

بندازش تو پیچ! بهترین راهکار با این آدم هاست.

دیگه وقتشه واقعا بپیچونمش

مادا٠پنج‌شنبه 28 آبان 1394 ساعت 20:21 http://mariiana.blogsky.com

باورت میشه با اینکه ترم اول هستم به نظرم دانشگاهها بار علمی خوبی ندارن باید خود دانشجو دنبال استاد باشه یک موضوع حقوقی برداشتم انقدر دوستش دارم میخام isi شه چون از دانشجویانی که کار ن میکنند بدم میاد

ترم اول ارشد میخوای ای اس ای شه مقالت عزیزم؟
خیلی باید تلاش کنی پس و اگر قصد ادامه تحصیل تو ایران رو داری و علوم انسانی هست رشتت ای اس سی یا علمی پژوهشی بهتره

Negar پنج‌شنبه 28 آبان 1394 ساعت 12:28 http://negarkhatooon.blogfa.com

اوهوم همون آشه. الهی همه خوشبخت شن

امن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.